Utstyr

Du trenger ikke mye utstyr for å prøve deg på orientering. Følgende er anbefalt utstyr:

- Kompass er basisredskapet som du bør ha med deg enten du skal delta på orienterings-konkurranse.

- Tidtakerbrikke. For å delta på orienterings-konkurranser trenger du en såkalt tidtakerbrikke. På de første konkurransene kan du leie en fra arrangøren. Etterhvert anbefales det å kjøpe en egen tidtakerbrikke.

- Godt fottøy og bekledning som ikke blir tung når den blir fuktig/våt. Merk at ved konkurranser i skogen er det påbudt å benytte lang bukse slik at bena er helt dekket.

Alt dette kan du få kjøpt via: Idrettsbutikken eller Runes O-utstyr.

Kilde: Norsk Orientering

NB! Det kan være lurt å snakke med klubben før du investerer i utstyr, ved enkelte tilfeller kan klubbtøy være aktuelt eller at det gjøres større innkøp.